Колективний перегляд заняття

для дітей середнього дошкільного віку

"Барвисті дива рідної природи"

вихователь Слєсар Н.В.

Мета: закріпити знання дітей про осінні природні явища, диких тварин і птахів, дерева, що ростуть в лісі; формувати розуміння ролі житла в житті тварин; закріпити правила поводження в лісі; вправляти дітей в лічбі в межах 5; виховувати пізнавальний інтерес, любов та дбайливе ставлення до природи; вчити дітей нового способу наносити малюнок за допомогою листя – монотипії; формувати вміння створювати відбитки листя різного розміру та форми; виховувати дбайливе ставлення до всього, що оточує, естетичне ставлення до природи; виховувати самостійність, акуратність.
Обладнання:стіл, стільці, тарілки з фарбою, вологі серветки, кленові листочки, «ліс», птахи – сорока, ворона, сова.

Хід заняття

Вихователь: Казок немало є на світі

І веселих, і сумних

Хіба зможемо прожити

Ми без них?

Казка стукає у двері –

Привітаємо її

Казко, казочко, з’явись,

Покажись нам і почнись!

В одному великому таємничому лісі, між ялинок, дубів та беріз, ходила гарна дівчинка в золотому одязі. Вона тримала в руках чарівний пензлик і фарбувала ним листячко на деревах та кущах. Дітки, як ви гадаєте, хто це був? (Осінь). Що ви знаєте про осінь? Яка осінь?

Д/вправа «Яка осінь?»

Вихователь: Діти, що ми можемо сказати про осінь? Яка вона? (Золота, чарівна, гарна, жовтогаряча)

Д/гра «Осінь золота пора»

Вихователь: Пропоную вам скласти розповідь про осінь. (Вихователь читає початок речень, а діти закінчують їх, добираючи потрібні слова – ознаки)

Настала золота … (осінь). Осінь розфарбувала … (листочки). Вони стали жовтими … (оранжевими, коричневими). Подув холодний вітер … (листочки опали). Вся земля вкрита … (листям). Осінь прекрасна пора … (року).

Вихователь: Діти пропоную вам здійснити подорож до осіннього лісу. А чи знаєте ви, як потрібно поводитися в лісі? (Не кричати, не рвати квіти, не ламати гілочки, не кидати сміття). Молодці діти, з вами можна вирушати в дорогу.

Вихователь: Діти, ось погляньте, яка гарна галявинка! А чим вона вкрита? (листочками). А з якого дерева ці листочки? (Дуб, клен, береза).

Д/вправа «Які листочки»

Вихователь: Діти, що ми можемо сказати про листочки? Які вони? Якого вони кольору (Красиві, чарівні, різнокольорові, маленькі, великі, жовті). На що вони схожі? (Листя клена – на гусячу лапку. Листя берізки – на трикутничок. Листя дуба – на овал)

(Чути шум вітру. Летить дівчинка – листочок)

Листочок. Коли подув вітер, зірвав мене з гілочки. Летів я, побачив вас. А ви куди поспішаєте?

Діти. До осіннього лісу

Листочок. Я хочу з вами подорожувати.

Вихователь. Дітки, ви згодні?

Ти листочок полети

Нам дорогу покажи!

(Листочок летить, показує їм дорогу до лісу)

Вихователь. Хто тут притаївся, від нас заховався. Ти нас зайчику не бійся. Ми тебе ображати не будемо. Дітки, як осінь допомогла зайчику підготуватися до зими? (змінила шубку сіреньку на біленьку). Ой, дітки, та тут зайчик не один. Скільки зайчиків під кущем? Що вони знайшли у полі? Скільки капустинок? (одна). А зайчиків? (два). Як же нам поділити капустинку (діти пропонують поділити капустинку навпіл)

Листочок. А я знайшов морквинку. Давайте їх пригостимо.

Вихователь. Скільки морквинок? (дві). По скільки морквинок отримають зайчики? (по одній).

(Діти пригощають зайчиків, прощаються з ними, вирушають далі в дорогу за чарівними листочками)

Вихователь. Куди ми потрапили? Чому ви гадаєте, що це ліс? (Багато дерев, птахів, звірів). Які дерева тут ростуть? (береза, клен, дуб). За якими ознаками ви їх впізнали? (За стовбуром, кольором листя)

Д/вправа «Звуки осені»

Вихователь. Прислухайтесь до лісу. Які звуки ви почули? (Шум листя, вітру, спів пташок).

(Вихователь читає вірш, діти промовляють відповідні звуки)

Вихователь.Пригадайте, друзі, вмить,

Як осінь листячком шумить? (Ш-Ш-Ш)

Як вітер стиха повіва

І наші вітрячки гойда. (С-С-С)

Як дощик капає на листя

І мочить крила всім птахам. (Щ-Щ-Щ)

Сорока в лісі скрекотала (Скре-ке-ке)

Ворона високо злітала (Кар-кар-кар)

А дятел стука по деревах, тому що лікар лісовий (Тук-тук-тук)

Вихователь. Яких пташок ми зустріли в лісі? (сорока, дятел, ворона, сова). Які це птахи? (Зимуючі). Куди поділися інші птахи? (Відлетіли у теплі краї).

Вихователь. А чи знають наші діти віршики про осінь? Давайте розкажемо їх для мешканців лісу.

(Двоє дітей читають вірші про осінь)

Листочок. У нашому чарівному лісі живе білочка.

Вихователь. Де вона мешкає? (У дуплі). Чи допомагає осінь білочці підготуватися до зими? (Так, допомагає). Чим? (Дарує їй горішки, шишки та гриби).

Вихователь. Давайте поглянемо чим запаслася білочка на зиму. (Горішки, шишки). Скільки шишок, скільки горішків? (Шишок – 5, горішків - 4). Чого більше? (Більше - шишок). Давайте порівняємо.

(Діти викладають у два ряди шишки та горішки: визначають що горішків більше, на скільки більше)

Вихователь. Що потрібно зробити щоб їх стало порівну? (Додати 1).

(Білочка дякує діткам. Діти прощаються з білочкою та йдуть далі)

Вихователь. Ось ведмедик нам зустрівся. Чому ти такий сумний, ведмедику? Що трапилося?

Ведмедик. Трішечки прихворів і не може підготувати собі барлогу.

Вихователь. Діти, допоможемо Ведмедику? Для цього потрібно зібрати гілочки та обкласти барлогу з усіх сторін.

(Ведмедик дякує за допомогу)

Вихователь. У чарівному осінньому лісі є незвичайні столики, які так кличуть малят до себе. Підійдіть до столиків і сідайте зручненько.

Колективне малювання «Чарівні листочки»

(Вихователь пояснює як за допомогою листя можна зробити гарні візерунки та демонструє техніку малювання.

Діти виконують роботу під тиху спокійну музику)

Пісня «Осінь»

(Діти та вихователь дякують Листочку за цікаву та гарну подорож і дарують йому листочки)

Сюрпризний момент.

Лісові звірята пригощають дітей солодощами

Вихователь. Діти, чи сподобалося вам подорожувати? (Так, сподобалося). Хто допоміг потрапити до лісу? (Чарівний листочок). Що вам найбільше запам’яталося в лісі? Що ми малювали? (Чарівні листочки).

Вихователь. Ось і закінчилася наша подорож осіннім лісом. До побачення!

Кiлькiсть переглядiв: 747

Коментарi