Основні вимоги Базової програми розвитку дитини дошкільного віку "Я у Світі":

Ранній вік

Фізичний розвиток:

Збагачуються уявлення дитини про власний організм, його можливості. Дитина більше прагне до самостійності, спроможна обходитися без допомоги у звичних умовах.

Соціально – моральний розвиток:

Істотно розширюється коло спілкування дитини: поряд з рідними та близькими з’являються нові люди, взаємодіючи з якими вона задовольняє потребу доброзичливій увазі, турботі, спілкуванні з приводу предметів, іграшок. На 3-му році формується «система Я», потреба у схваленні, визначенні (« Я хороший»), та самостійності (« Я сам»).

Емоційно - ціннісний розвиток:

Формувати емоційну сприятливість, навчати орієнтуватись у різних емоційних станах дорослих і дітей, адекватно на них реагувати, виявляти елементарні припущення з приводу ймовірних причин тієї чи іншої поведінки близьких, виявляти прихильність, симпатію, бажання підтримувати контакт, взаємодію.

Пізнавальний розвиток:

Трирічний малюк здатний експериментувати та фантазувати подумки. Використовувати предмети - замінники, у дітей зароджується фантазія, з’являється безліч запитань.

Художньо – естетичний розвиток:

Відмітною особливістю найпростіших форм художньої діяльності у цьому віковому періоді є можливість дитини легко об’єднувати різні види мистецтва : малювати, імпровізувати на дитячих музичних інструментах, наспівувати.

Креативний розвиток:

На третьому році у малюка набуває сили внутрішнє мислення, дитина починає планувати свої та прогнозувати очікуванні результати. Здатність до самодіяльності, право діяти по своєму.

Безпека життєдіяльності:

Інформувати дитину про небезпечність дій з вогнем, електроприладами, гострими предметами. Привчати до того, що переходити дорогу, заходити у воду, визирати у вікно, гратися з тваринами можна лише разом з дорослими.

А головне:

Так як у трирічному віці з’являється славнозвісне « Я Сам» то ми спонукаємо дітей до :

Орієнтуватися в довкіллі;

Долати елементарні труднощі до мети;

Усвідомлювати моральні якості та пишатися ними;

Демонструвати гордість за власні досягнення;

Прагнути до успіху;

Здатність себе обслуговувати;

Правильно користуватися основними речами побуту та гігієнічними засобами.

Молодший дошкільний вік

Від 3-4 років - один з найпродуктивніших у розвитку дитини. У цей час малюк виявляє жагу пізнання, потребу у новій інформації і одночасно з цим розвивається уява, естетичне сприйняття, відчуття кольорів. Для нормального сприйняття та засвоєння матеріалу, обсяг якого з кожним днем зростатиме, дитині насамперед потрібно вміння логічно мислити, увага та спостережливість, добре розвинені пам'ять та уява, зв'язне мовлення.

В своїй роботі для себе ми визначаємо основні завдання:

гармонійний та різнобічний розвиток дошкільника,

формування його особистості, ·

створення в умовах дошкільного навчального закладу розвивального життєвого простору, сприятливого для самостійності, підвищення утворювальної активності, інтерес до нового, ·

формуємо елементарне вміння бачити проблему, намагання її розв'язати.

Емоційно-ціннісний розвиток.

В цьому віці істотно підвищується сприятливість дитини до зовнішніх висловів , зростає емоційна чутливість до них, здатність до елементарної вибірковості в спілкуванні, предметним світом. Виразнішими та різноманітнішими стають прояви ціннісних ставлень дитини до довкілля та самої себе.

Соціально-моральний розвиток.

Спілкування з рідними та близькими дорослими стає пізнавальним - дитина розпитує, як, де і чому треба діяти, з'ясовує для себе коло соціальне схвалюваних та прийнятих форм поведінки, уточнює чому слід вчиняти, «як треба» «як вимагають». Дорослий для неї є джерелом різноманітної інформації про правила співжиття особливості поводження з різними дорослими та дітьми.Дитина, здатна свідомо співвіднести свою поведінку з поведінкою однолітків оцінити її,узгодити з іншими свої дії.Малюк навчається орієнтуватися в людських відносинах, розуміти ставлення до себе інших людей.

Вихователі групи поглиблено працюють над :

Розвитком активного мовлення, а саме:

1. Збагачення словника.

2. Розвиток діалогічного мовлення.

3. Ініціативне спілкування з співрозмовником.

4. Вивчення віршів, забавлянок, потішок.

5. Інсценування казок.

6. Вивчення голосних букв та звуків.

Сенсорним розвитком, а саме:

1.Знайомство з сенсорними еталонами (колір, форма, величина);

2.Визначення особливостей матеріалу за допомогою тактильних відчуттів, розвиток дрібної моторики пальців рук;

3.Обстеження предметів за допомогою різних аналізаторів (зір, слух, нюхової чутливості);

4.Класифікувати предмети за 1 – 2 параметрами (колір, величина);

5.Орієнтуватися в просторі відносно себе;

6.Елементарне експериментування з неживою природою (вода, пісок, повітря).

Чи хто знає? Чи не знає?

Що на сьогодні нас чекає?

Усі до мене йдіть, будь ласка,

Бо на вас чекає казка.

Осінь славна, осінь дивна

Знов прийшла до нас.

Кiлькiсть переглядiв: 361

Коментарi